![Rotonde luchtfoto](https://betoninfra.imgix.net/assets/Toepassingen/Rotondes/Rotonde-luchtfoto-ezra-PKy4uXhq-24-unsplash.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5055&fp-y=0.6568&h=291&q=60&w=1399&s=49f6b4adea0eac7582a5e805479ae619)
Aansluiting aan wegennet
![CROW Kennisplatform](https://www.betoninfra.nl/images/crow-logo.png)
De verharding, die aansluit op de op- en afritstrook, is vaak niet uitgevoerd doorgaand gewapend beton. Op de A12 zijn de aansluitingen in ongewapend beton uitgevoerd. Op de A50 zijn bij de op- en afritten met een boogstraal kleiner dan 100 m de aansluitende verhardingen van asfaltbeton met een deklaag van dicht asfaltbeton. Hiervoor zijn de volgende argumenten te geven:
- Omdat de rij- en vluchtstrook in een doorgaande baan worden gestort, is voor de uitvoering van de op- en afrit in beton een tweede stortgang nodig. Uitvoering in doorgaand gewapend beton is dan te bewerkelijk, zodat de voorkeur uitgaat naar ongewapend beton en/of asfalt;
- Omdat betonstroken in een straal kleiner dan 100 m relatief grote uitzetkrachten kunnen opwekken bij temperatuurbelasting;
- Bij een zoab-deklaag treedt bij toepassing van krappe bochtstralen als gevolg van het wringende verkeer al snel steenverlies op, vandaar de keuze voor een dichte deklaag.